Skróty klawiszowe:

rozmiar tekstu: A A A

Rejestr Danych Kontaktowych (RDK)

Strona główna » Aktualności » Rejestr Danych Kontaktowych (RDK)

W grudniu 2019 r. Ministerstwo Cyfryzacji, w ramach projektu Rozwój Systemu Rejestrów Państwowych (RSRP), uruchomiło Rejestr Danych Kontaktowych (RDK), który jest kolejnym z  rejestrów wchodzących w skład Systemu Rejestrów Państwowych (SRP). Do tej pory, do RDK dołączyło ponad 3 500 000 Polaków. Przekazanie danych do RDK jest dobrowolne i bezpłatne. Ponadto, w każdej chwili można je zmienić lub usunąć. Głównym celem usług udostępnionych w ramach Rejestru Danych Kontaktowych jest ułatwienie kontaktu urzędników z obywatelami. Dzięki RDK urzędy mogą bowiem z wyprzedzeniem informować obywateli np. o kończącym się terminie ważności paszportu lub dowodu osobistego.

 

 

 

Rejestr Danych Kontaktowych to baza, dzięki której masz pewność, że administracja publiczna ma dostęp do Twoich aktualnych danych kontaktowych. Po co administracji Twoje dane kontaktowe? Pozwalają na szybki i skuteczny kontakt z Tobą, by powiadomić Cię o:

  • dokumentach gotowych do odbioru, 
  • rozpatrzeniu złożonych wniosków, 
  • potrzebie uzupełnienia dokumentów lub informacji w Twoich sprawach, prowadzonych w urzędach.

Pamiętaj!
Pamiętaj, przekazanie danych do rejestru jest dobrowolne.  Przekazujesz swoje dane kontaktowe: numer telefonu lub adres e-mail lub oba. Sam decydujesz, które dane podajesz i jak długo będą one przechowywane w rejestrze. Możesz je w każdej chwili zmienić lub usunąć.

RDK nie będzie używane do rozsyłania informacji marketingowych ani reklam, ale wyłącznie do informowania o sprawach bezpośrednio dotyczących Ciebie. Twoje dane w RDK są bezpieczne. Dostęp do nich mają tylko administracja publiczna i podmioty realizujące zadania publiczne.


Jeśli do RDK przekazujesz numer telefonu i/lub adres e-mail albo je zmieniasz – ze względów bezpieczeństwa – musisz potwierdzić, że należą one do ciebie. Na telefon i skrzynkę e-mail  (zależnie, które dane podasz) otrzymasz osobne wiadomości z 6-cyfrowymi, jednorazowymi kodami potwierdzającymi.

Jeśli twoje dane kontaktowe nie zostały potwierdzone w urzędzie lub przez internet – możesz to zrobić później. Masz na to tylko 24 godziny od otrzymania kodu potwierdzającego.

Co musisz przygotować

  • swój numer PESEL – znajdziesz go na przykład na swoim dowodzie osobistym,
  • 6-cyfrowy kod potwierdzający – znajdziesz go w SMS-ie lub e-mailu. 

Co musisz zrobić

  1. Kliknij przycisk Potwierdź swoje dane kontaktowe.
  2. Wybierz dane kontaktowe, które chcesz potwierdzić.
  3. Wpisz swój numer PESEL.
  4. Podaj 6-cyfrowy kod (lub kody) z SMS-a i/lub e-maila. 
  • Jeśli przekazujesz lub zmieniasz dane kontaktowe do RDK – na telefon i/lub skrzynkę e-mail  (zależnie, które dane podałeś) otrzymasz  6-cyfrowe, jednorazowe kody potwierdzające.
  • Jeśli wpiszesz błędny kod potwierdzający – wpisz go jeszcze raz. 
  • Jeśli 5 razy wpiszesz błędny kod potwierdzający – przekazane lub zmienione dane kontaktowe zostaną usunięte i musisz je podać jeszcze raz. Wtedy skorzystaj z usługi Rejestru Danych Kontaktowych albo zrób to w Urzędzie. 
  • Jeśli usuwasz dane kontaktowe z RDK – nie musisz ich potwierdzać, dlatego nie dostaniesz kodu.

5.  Dane musisz potwierdzić w ciągu 24 godzin od otrzymania kodów. Jeśli  tego nie zrobisz, zostaną one usunięte. 
 

Kiedy potwierdzasz dane

W ciągu 24 godzin od otrzymania kodu potwierdzającego. 
Jeśli tego nie zrobisz – niepotwierdzone dane zostaną usunięte z RDK. Wtedy musisz wprowadzić je ponownie. Możesz to zrobić przez internet Skorzystaj z Rejestru Danych Kontaktowych (RDK)  albo w urzędzie.
  

Podstawa prawna

Ustawa z dnia 16 października 2019 r. o zmianie ustawy o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne oraz niektórych innych ustaw (Dz.U.2019. poz. 2294).


Link do potwierdzania danych kontaktowych:


moj.gov.pl
Rejestr Danych Kontaktowych

czytano: 121 razy

autor: irzadze.pl

data dodania: 2020-07-21 14:01:31

Linki
  • Otwarty konkurs ofert na realizację zadania publicznego z zakresu kultury (2019r.)
  • Projekty współfinansowane ze środków unijnych i krajowych
  • Infolinia urzędu pracy
  • Mikro porady
  • Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej

Urząd Gminy Irządze
Irządze 124, 42-446 Irządze

tel.: (34)3543-009, (34)3543-020
e-mail: urzad@irzadze.pl

  • gmina_irzadze_0145201
  • zima76
  • mapka_gminy3885
  • alejka_grabowa_za_plebania8526
  • 6515
  • 52234
Deklaracja dostępności
Serwis WWW Urzędu Gminy Irządze. Gmina Irządze jest gminą wiejską położoną we wschodniej części województwa śląskiego w powiecie zawierciańskim. Od północy graniczy z gminą Lelów, od wschodu z gminą Szczekociny, od południa z gminą Kroczyce, od zachodu z gminą Niegowa. Zachodnia granica stanowi jednocześnie otulinę Jurajskich Parków Krajobrazowych. W południowej części gminy przebiega centralna magistralna droga kolejowa Katowice - Warszawa.
Poleć stronę
Zapytanie
Wersja mobilna